مشخصات و ویژگی های فنی لیفتراک دیزل

مشخصات و ویژگی های فنی لیفتراک دیزل

مشخصات و ویژگی های فنی لیفتراک دیزل

لیفتراک‌ها بخش حیاتی هر انبار بزرگ یا محل کار دیگری هستند که مواد سنگین را حمل و جابه‌جا می‌کنند. بدون آن‌ها، انتقال کالا به جایی که باید برود، بسیار کندتر و سخت‌تر خواهد بود.

انواع مختلفی از لیفتراک‌ها با ویژگی‌ها و عملکردهای متفاوتی وجود دارد که یکی از آن‌ها لیفتراک دیزلی است. آیا می‌دانید لیفتراک دیزلی چیست و چه مشخصاتی دارد؟ اگر می‌خواهید با این لیفتراک و مشخصات آن آشنا شوید در ادامه این مطلب از گروه صنعتی فابکو ما را همراهی کنید.

 

کاربرد لیفتراک دیزلی

لیفتراک‌های دیزلی همانند سایر لیفتراک‌ها محصولات و مواد را بلند می‌کنند؛ سپس آن‌ها را تخلیه کرده و از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌کنند. لیفتراک دیزلی می‌تواند حجم زیادی از کالا را در مدت‌زمان کوتاهی جابه‌جا کند. این نوع لیفتراک بزرگ و قدرتمند است و بیشتر در فضای باز از آن استفاده می‌کنند. همان‌طور که از نامشان مشخص است، آن‌ها توسط یک موتور دیزلی حرکت می‌کنند و در نتیجه باعث تولید دودهای مضر گلخانه‌ای می‌شوند.

 

بررسی تاثیر نوع موتور لیفتراک بر ویژگی‌های آن

یکی از مهم‌ترین موارد، نوع موتوری است که به لیفتراک نیرو می‌دهد. موتور تفاوت زیادی در نحوه عملکرد یک لیفتراک ایجاد می‌کند. نوع موتور بر ویژگی‌های زیر برای لیفتراک‌های دیزلی تأثیر می‌گذارد:

  • تکنیک‌های عملیاتی
  • راحتی در استفاده
  • هزینه‌های عملیاتی مانند سوخت، شارژ باتری، تعمیر و نگهداری و غیره
  • اثرات زیست‌محیطی
  • نوع کاری که لیفتراک قادر به انجام آن است.

 

جهت ثبت سفارش خرید لیفتراک دیزلی کلیک کرده و یا با ما تماس بگیرید:

02137495

 

 

بررسی ویژگی‌های لیفتراک دیزلی

لیفتراک‌های دیزلی برای فضای باز بهترین گزینه هستند و موتور آن‌ها از قدرت خوبی برخوردار است. آن‌ها برای رسیدگی به زمین‌های ناهموار طراحی و ساخته شده‌اند و می‌توانند به خوبی شرایط آب و هوایی را تحمل کنند. سر و صدای لیفتراک‌های دیزلی زیاد است. همچنین به دلیل اینکه این نوع لیفتراک‌ها از سوخت استفاده می‌کنند، می‌توان برای مدت طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کرد و پر کردن باک سوخت آن‌ها تنها چند دقیقه زمان می‌برد.

 

انتشار دود سمی و سر و صدای زیاد لیفتراک‌های دیزلی باعث می‌شود تا برای استفاده در محیط‌های داخلی مناسب نباشند. اگر در یک فضای داخلی از لیفتراک دیزلی استفاده شود، حتماً باید با سیستم‌های تهویه مطبوع، جریان هوای باکیفیت را برقرار کرد. به دلیل تجمع دی اکسیدکربن، کار با لیفتراک‌های دیزلی در محیط‌های بسته خطرناک است. البته غیرممکن نیست، اما موانع زیادی برای استفاده از این نوع لیفتراک وجود دارد.

 

مزایای استفاده از لیفتراک دیزلی

  • تعمیر و نگهداری آسان: عمر و ماندگاری خوب لیفتراک‌های دیزلی باعث می‌شود تا تعمیر و نگهداری آن‌ها آسان باشد.
  • گشتاور خوب: موتورهای دیزلی گشتاور بالایی نسبت به موتورهای برقی و گازی تولید می‌کنند و می‌توان کارهای سنگین‌تری را با آن‌ها در زمانی کوتاه‌تر انجام داد.
  • سوخت دیزل: سوخت دیزل از گاز ارزان‌تر است و می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.
  • طول عمر بالا: لیفتراک‌های دیزلی طول عمر بیشتری نسبت به لیفتراک‌های برقی و گازی دارند.

 

معایب لیفتراک دیزلی

  • هزینه‌های نگهداری بالایی دارد.
  • استفاده از آن در فضاهای بسته محدود است.
  • کارکرد آن در درازمدت گران است.
  • سر و صدای نسبتاً بالایی دارد.
  • گازهای سمی تولید می‌کند.

 

 

 

مشخصات فنی لیفتراک دیزلی

در زمان خرید لیفتراک دیزلی، باید مشخصات فنی آن را در نظر داشته باشید. مهمترین این مشخصات عبارتند از:

  • ظرفیت

ظرفیت لیفتراک حداکثر وزن باری را که می‌‌تواند حمل کند، تعیین می‌کند. بسته به نوع و مدل، لیفتراک‌ها می‌توانند بارهای بین 3000 تا 100000 پوند و گاهی اوقات حتی بیشتر را بلند کنند. لیفتراک‌های بزرگتر معمولاً ظرفیت بالاتری دارند. برای یافتن ظرفیت لیفتراک، می‌توان پلاک اطلاعات خودرو را بررسی کرد.

به خاطر داشته باشید که ظرفیت بار تحت تأثیر چیزی بیش از وزن است. شکل بار و قرارگیری آن بر روی بالابر نیز بر حداکثر ظرفیت حمل لیفتراک تأثیر می‌گذارد. لیفتراک‌ها همچنین می‌توانند رتبه‌بندی‌های ظرفیت متفاوتی برای ارتفاع چنگال‌های مختلف داشته باشند.

  • ابعاد

در کنار ظرفیت وزنی، در نظر گرفتن ابعاد لیفتراک نیز مهم است. این موضوع، کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که لیفتراک در انبار یا محل پروژه شما قرار می‌گیرد و در هنگام حمل بار از دسترسی لازم برخوردار است.

  • قابلیت مانور

هنگام انتخاب یک لیفتراک مهم است که مانورپذیری وسیله نقلیه را نیز در نظر بگیرید. برخی از لیفتراک‌ها شعاع چرخش تنگ‌تری دارند که اگر انبار شما راهروهای باریکی دارد، می‌توانند مفید باشند. لیفتراک‌های دیگر ممکن است، شعاع چرخش وسیع‌تری داشته باشند و بنابراین در صورت نداشتن فضای لازم، عملیات روزانه را سخت‌تر خواهند کرد. شما می‌توانید شعاع چرخش لیفتراک را در برگه مشخصات آن پیدا کنید.

 

سخن پایانی

در این مطلب توضیح دادیم که لیفتراک دیزلی چیست و چه مشخصاتی دارد. لازم است بدانید که مشخصات لیفتراک‌ها تا حد زیادی به نوع موتور آن‌ها بستگی دارد. لیفتراک‌های دیزلی به دلیل موتور قدرتمند نسبت به دیگر لیفتراک‌ها قوی‌تر عمل می‌کنند، اما سر و صدای زیاد و تولید گازهای سمی آن‌ها را نیز نباید نادیده گرفت، به خصوص اگر قرار باشد در فضای بسته از آن‌ها استفاده کرد.

 

 

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495