جک پالت در چه مکان هایی قابل استفاده است؟

جک پالت در چه مکان هایی قابل استفاده است؟

جک پالت در چه مکان هایی قابل استفاده است؟

آیا می‌دانید جک پالت چیست و در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟ اصلا چه نیازی به استفاده از جک پالت است؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سوال‌ها را بیابید، ما در ادامه این مطلب از شرکت فابکو به بررسی تمامی آن‌ها می‌پردازیم و هر آنچه که باید درباره جک پالت بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

بررسی انواع تجهیزات ویژ حمل و نقل در انباری - گروه صنعتی فابکو

شماره تماس 02137495

 

جک پالت چیست؟

جک پالت که به‌عنوان پالت تراک نیز شناخته می‌شود، برای بسیاری از عملیات انبارداری ضروری است. این دستگاه کوچک و در عین حال ضروری، دارای ساختاری ساده است که چندین جزء کلیدی دارد. این اجزا به قرار زیر هستند:

  • چرخ دستی
  • هندل
  • پمپ هیدرولیک
  • اتصالات
  • چرخ‌های بارگیری
  • چنگال

این قطعات در کنار هم به طور هماهنگ کار می‌کنند تا جابه‌جایی بارهای سنگین را با سهولت و کارایی تسهیل کنند.

 

جک پالت برای چه منظور استفاده می‌شود؟

جک پالت دستی ابتدایی‌ترین نوع لیفتراک هستند و به طور خاص برای حمل و نقل افقی ساخته شده‌اند. از آن‌ها برای حمل پالت‌های چوبی مواد در انبارها استفاده می‌شود، بدون اینکه فشاری به فردی که آن‌ها را بالا یا پایین می‌برد، وارد کنند. یک کاربرد رایج آن برای جابه‌جایی بارها از ایستگاه بارگیری به قفسه‌های پالت یا قسمت‌های قفسه‌بندی است که قرار است در محل مورد نظر نگهداری شوند.

 

چه کسی جک پالت را اختراع کرد؟

در سال 1939، جورج جی ریموند از شرکت ریموند با اختراع پیشگامانه خود، جک پالت، صنعت لجستیک را متحول کرد. او اختراعات جک پالت و طرح استاندارد پالت را در 7 نوامبر 1939 دریافت و ثبت اختراع US2178647A را معرفی کرد که اکنون معمولاً به عنوان جک پالت شناخته می‌شود؛ در حالی که پتنت US2178646A طرح نوآورانه پالت چوبی دو وجهی را به نمایش می‌گذارد که هنوز به‌طور گسترده استفاده می‌شود.

 

جک پالت چقدر بلند می‌شود؟

جک‌های پالت از لیفتراک‌ها متمایز هستند؛ زیرا آن‌ها فقط بارها را به جای بلند کردن به ارتفاعات قابل توجه حمل می‌کنند. ارتفاع بالابر آن‌ها معمولا به اندازه‌ای است که پالت را کمی از سطح زمین بلند کند و نه بیشتر! اکثر مدل‌های جک پالت دستی دارای حداکثر ارتفاع بالابر در حدود 7 تا 8 اینچ هستند. با این حال، استثنائاتی وجود دارد؛ مانند جک پالت دستی بالابر که می‌توانند بارها را تا ارتفاع 31.5 اینچ بالا ببرند.

 

هدف استفاده از جک پالت چیست؟

جک پالت (پالت تراک) بهترین گزینه برای اتوماتیک‌سازی فرایند کار با لیفتراک است؛ از مهم‌ترین اهداف استفاده از جک پالت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش کار دستی

استفاده از جک‌های پالت به کاهش فشار و خستگی کارگران کمک می‌کند. بدون آن‌ها، حمل و نقل دستی بار در تمام روز منجر به خستگی شدید کارگران می‌شود. با استفاده از جک‌های پالت، کارگران می‌توانند به طور قابل توجهی کار فیزیکی مربوط به حمل بار را کاهش دهند و در نتیجه بهره‌وری را بهبود بخشند.

  • سفر در مسافت‌های کوتاه

در حالی که جک‌های پالت به کاهش فشار کمک می‌کنند، اما آن را از بین نمی‌برند؛ زیرا اپراتورها همچنان باید تلاش خود را برای حرکت انجام دهند. به عبارت دیگر، اپراتورهای جک پالت دستی هنوز برای مانور جک و بار تلاش فیزیکی می‌کنند. با توجه به این واقعیت، جک‌های پالت دستی برای سفرهای مسافت کوتاه معمولاً در انبارها یا کارگاه‌ها بهترین هستند. انواع دیگر جک پالت را می‌توان برای سفرهای طولانی‌مدت استفاده کرد. به‌عنوان مثال، جک‌های پالت الکتریکی، به ویژه مدل‌های سواری گزینه بهتری برای جابه‌جایی بار در مسافت‌های طولانی‌تر هستند.

  • کار در فضاهای تنگ

جک پالت انتخاب بهینه هنگام مانور دادن پالت در فضای تنگ است؛ زیرا نسبت به لیفتراک معمولی شعاع چرخش کم‌تری دارد. با جک پالت نگرانی کم‌تری در مورد برخورد با مواد یا زیرساخت‌ها در هنگام حرکت در فضاهای محدود وجود دارد.

 

کاربردهای خاص جک پالت

جک پالت به دلیل مزایای زیادی که برای صنایع مختلف به دنبال دارد، برای بسیاری از خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهمترین کاربردهای این جک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلندکردن و جابه‌جایی بار در فواصل کوتاه: به‌عنوان مثال، انتقال پالت‌ها از بارگیری به قفسه‌های پالت برای ذخیره‌سازی و یا بالعکس.
  • پالت‌های متحرک در لیفتراک و کامیون: اغلب رانندگان لیفتراک و کامیون از جک‌های پالت برای تنظیم مجدد بار در تریلر خود در توقف‌ها استفاده می‌کنند. سپس از جک پالت برای انتقال پالت‌ها از تریلر به مقصد استفاده می‌کنند.

 

خرید جک پالت

 

چه زمانی استفاده از جک پالت نسبت به لیفتراک ارجحیت دارد؟

جک پالت و لیفتراک هر دو برای حمل و نقل مواد از یک مکان به مکان دیگر استفاده می‌شوند و به‌طور کلی دارای اتصالات دو شاخه‌ای هستند که آن‌ها را برای بلند کردن بارها ایده‌آل کرده است. تفاوت اصلی جک پالت و لیفتراک در اندازه، ظرفیت بار، دسترسی و هزینه آن‌ها است. در ادامه عواملی وجود دارد که باید در تعیین نوع تجهیزات جابه‌جایی مورد نیاز برای هر پروژه در نظر بگیرید:

  • ارتفاع و ظرفیت بالابری

لیفتراک‌ها هم از نظر ارتفاعی که می‌توانند به آن برسند و هم از نظر وزنی که می‌توانند تحمل کنند، ظرفیت بالابری بیشتری نسبت به جک‌های پالت دارند. اگر پروژه شما شامل حمل بارهای سنگین در ارتفاعات قابل‌توجه است، یک لیفتراک ممکن است نیازهای شما را بهتر برآورده کند. از طرف دیگر جک‌های پالت برای جابجایی بارهای کوچک‌تر در فضاهای باریک‌تر مناسب هستند.

  • هزینه

جک‌های پالت به دلیل اندازه و ظرفیت کوچک‌تر، عموماً مقرون‌به‌صرفه‌تر از لیفتراک هستند. آن‌ها ممکن است انتخاب بهتری برای پروژه‌ای با بودجه محدود باشند، مشروط بر اینکه نیازهای باربری شما را برآورده کنند.

  • مانورپذیری

جک‌های پالت به دلیل سایز کوچک‌تر و قاب سبک‌وزنشان، عموماً مانور دادن آن‌ها بسیار راحت‌تر از لیفتراک‌ها است و برای حرکت در فضاهای تنگ و باریک طراحی شده‌اند.

  • اندازه

اگر بارهای مورد نیاز برای حمل و نقل بزرگ باشد احتمالا به یک لیفتراک نیاز دارید. بارهای کوچک تا متوسط ​​را می‌توان توسط جک پالت جابه‌جا کرد.

 

سخن پایانی

ما سعی کردیم تا در این نوشتار از گروه صنعتی فابکو، به طور کامل توضیح دهیم که از جک پالت در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود و در چه شرایطی باید استفاده از جک پالت را به استفاده لیفتراک ترجیح داد. به‌ طور کلی برای حمل بارهای کوچک و فضاهایی با محدودیت مانور دادن، استفاده از جک پالت بهترین گزینه خواهد بود. شما از طریق فابکو می‌توانید انواع جک پالت را با بهترین قیمت خریداری کنید.

 

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495