بررسی مزایا و معایب لیفتراک های دیزل

بررسی مزایا و معایب لیفتراک های دیزل

بررسی مزایا و معایب لیفتراک های دیزل

لیفتراک‌ها ابزاری ضروری برای انبارها و صنایع مختلف هستند و با انواع مختلفی که دارند، انتخاب مناسبی برای نیازهای دشوار در جابه‌جایی مواد خواهند بود. یکی از پرطرفدارترین انواع لیفتراک‌ها‌، لیفتراک دیزلی است که در طول سال‌ها به دلیل دوام و کارایی بالای خود مشهور شده است.

با این حال مانند هر ماشین دیگری، لیفتراک دیزلی مزایا و معایب خود را دارد که قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، باید از آن‌ها آگاه باشید. در این مقاله از گروه صنعتی فابکو به بررسی مزایا و معایب لیفتراک دیزل پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

 

بررسی مزایای لیفتراک دیزلی

از مهم‌ترین مزایای لیفتراک دیزلی که باعث شده برای کارکردن در محیط‌های سخت مناسب باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-          قابلیت اطمینان بالا برای کار در شرایط محیطی سخت

موتورهای دیزلی به قابلیت اطمینان خود مشهور هستند. آن‌ها برای کار در شرایط سخت طراحی شده‌اند و از پس حمل و نقل‌های سنگین برمی‌آیند. از طرفی بر خلاف لیفتراک‌های برقی، برای شارژ هیچ نیازی نیست که بین انجام کارها وقفه بیندازید؛ بنابراین همیشه آماده عمل هستند. این قابلیت باعث می‌شود تا لیفتراک‌های دیزلی برای ساعات طولانی بدون وقفه کار کنند و در تغییر شیفت‌ها هم تاخیری نداشته باشند.

-          مقرون به صرفه

لیفتراک‌های دیزلی عموما مقرون‌به‌صرفه‌تر از همتایان برقی و گازی خود هستند؛ زیرا سوخت دیزل از برق و گاز ارزان‌تر است و موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای الکتریکی کم‌مصرف‌تر هستند. این یعنی استفاده از آن‌ها در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

-          داشتن قدرت بالا

موتورهای دیزلی در سرعت‌های بالا نیز قدرتمند هستند و می‌توانند بارهای سنگین را به‌راحتی تحمل کنند. آن‌ها برای استفاده در فضای باز ایده‌آل هستند و می‌توانند زمین‌های ناهموار و شیب‌ها را تحمل کنند. همین مسئله باعث شده تا آن‌ها گزینه‌هایی عالی برای سایت‌های ساختمانی و سایر مکان‌های بیرونی باشند.

 

فروش انواع مدل لیفتراک

 

-          نیازمندی کم به تعمیر و نگهداری

موتورهای دیزلی از موتورهای الکتریکی ساده‌تر هستند؛ به این معنی که نیاز کم‌تری به تعمیر و نگهداری دارند. آن‌ها قطعات متحرک کمتری دارند؛ در نتیجه کمتر در معرض خراب شدن هستند. همچنین همانند لیفتراک‌های برقی نیازمند ایستگاه‌های شارژ نیستند.

-          ماندگاری

موتورهای دیزلی به دلیل ساختاری که دارند، نسبت به دیگر لیفتراک‌ها به مدت بیشتری قابل استفاده هستند و طول عمرشان بیشتر است. اگر به دنبال کامیون‌های پرقدرت و با ماندگاری بالا هستید، لیفتراک‌های دیزلی از لیفتراک‌های برقی و گازی دوام بیشتری خواهند داشت.

-          دید بهتر

به دلیل عدم وجود مخازن پروپان و باتری‌های بزرگ، هیچ‌چیزی مانعی برای دید در عقب لیفتراک دیزلی نمی‌شود. لیفتراک‌های دیزلی بهترین دید از عقب را نسبت به سایر لیفتراک‌ها ارائه می‌دهند.

-          ظرفیت بارگیری بیشتر

لیفتراک‌های دیزلی در کاربردهای صنعتی که نیازمند حمل بارهای سنگین هستند، نسبت به سایر لیفتراک‌ها گزینه مناسب‌تری خواهند بود و ظرفیت بارگیری بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: مقایسه لیفتراک برقی و دیزلی

 

بررسی معایب لیفتراک دیزلی

با وجود همه مزایایی که می‌توان برای لیفتراک دیزلی در نظر گرفت، این محصولات دارای معایبی هم هستند که مهمترین آنها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

-          انتشار آلاینده‌ها

موتورهای دیزلی آلاینده‌های بیشتری نسبت به موتورهای الکتریکی منتشر می‌کنند که می‌تواند برای کارگران برخی مشاغل زیان‌آور باشد؛ به خصوص اگر نیاز به کار در فضای داخلی داشته باشند. با این حال، موتورهای دیزلی مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نسبت به موتورهای قبلی سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشند. در حال حاضر در بسیاری از لیفتراک‌ها، فیلترهای اگزوز برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تعبیه شده است.

-          تولید سر و صدا

صدای موتورهای دیزلی بیشتر از موتورهای الکتریکی است که این مسئله می‌تواند در فضاهای بسته مشکل‌ساز باشد. در صورتی که نیازمند لیفتراک برای فضاهای بسته هستید، لیفتراک‌های دیزلی گزینه مناسبی نخواهند بود.

-          تعویض منظم روغن و فیلتر

در حالی که موتورهای دیزلی به‌طور کلی نیاز به تعمیر و نگهداری کم‌تری دارند، اما روغن و فیلتر آن‌ها باید به طور منظم تعویض شود. این مسئله می‌تواند زمان بیشتری را نسبت به وصل کردن یک لیفتراک برقی برای شارژ کردن از شما بگیرد.

-          هزینه اولیه بالا

برای خرید لیفتراک‌های دیزلی نسبت به سایر لیفتراک‌ها باید هزینه بالایی را پرداخت کنید؛ اما آن‌ها در درازمدت به دلیل کارایی سوخت خود می‌توانند مقرون‌به‌صرفه‌تر باشند.

 

مزایا و معایب لیفتراک دیزل

 

بهترین استفاده از لیفتراک های دیزلی

لیفتراک‌های دیزلی به ظرفیت بالابری بالا و عملکرد قابل‌اعتماد خود شناخته می‌شوند و استفاده از آن‌ها در محیط‌های صنعتی و تجاری مزایای متعددی دارد. همان طور که گفتیم یکی از مزایای لیفتراک‌های دیزلی قدرت و ظرفیت بالابری آن‌هاست. موتورهای دیزلی به داشتن گشتاور بالا معروف هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بارهای سنگین را به‌راحتی بلند کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا آن‌ها برای برنامه‌هایی ایده‌آل باشند که در آن بارهای سنگین باید به‌سرعت و به طور کارآمدتری جابه‌جا شوند. علاوه بر این، لیفتراک‌های دیزلی می‌توانند در ارتفاعات بالا، بدون از دست دادن قدرت کار کنند که برای کاربردهای صنعتی که نیاز به بلند کردن بار در ارتفاع دارند، گزینه مناسبی خواهند بود.

موتورهای دیزلی به دلیل مصرف سوخت کم، مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شوند که آن‌ها را به یک انتخاب اقتصادی برای شرکت‌هایی تبدیل می‌کند که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه سوخت هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند برای مدت طولانی بدون نیاز به سوخت‌گیری کار کنند که باعث افزایش بهره‌وری و کاهش زمان توقف می‌شود.

از طرفی لیفتراک‌های دیزلی قادر به مقاومت در برابر شرایط عملیاتی سخت، از جمله دماهای شدید و زمین‌های ناهموار هستند که آن‌ها را برای کاربردهای خارج از منزل مانند سایت‌های ساختمانی، بنادر و انبارها ایده‌آل می‌کند.

 

سخن پایانی

لیفتراک‌های دیزلی همانند ماشین‌های دیگر مزایا و معایب خود را دارند؛ حال اینکه آیا آن‌ها انتخاب مناسبی برای کسب و کار شما هستند یا نه، به اهداف و شرایط خاص شما بستگی دارد. برای شرکت‌هایی که به دنبال یک راه‌حل قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه برای جابه‌جایی مواد هستند، لیفتراک‌های دیزلی یک انتخاب عالی خواهند بود. البته بهتر است قبل از انتخاب، همه شرایط کاری خود را بررسی کنید و از یک فرد متخصص بخواهید تا در این راه شما را راهنمایی کند. شماره تماس گروه صنعتی فابکو 02137495

 

فروش تجهیزات انبارداری

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495