نکات مهم برای نگهداری و سرویس لیفتراک‌های برقی

نکات مهم برای نگهداری و سرویس لیفتراک‌های برقی

نکات مهم برای نگهداری و سرویس لیفتراک‌های برقی

سرویس دوره ای و نگهداری لیفتراک برقی

تعمیر و نگهداری لیفتراک برقی یکی از جنبه‌های مهم داشتن یک لیفتراک از این نوع است. اطمینان از اینکه دستگاه شما همیشه به‌خوبی کار می‌کند و می‌توان از خطرات احتمالی جلوگیری کرد، ضروری است.

لیفتراک‌های برقی به دلیل مزایایی که نسبت به لیفتراک‌های احتراق داخلی دارند، در میان صاحبان صنایع و انبارها به انتخابی محبوب تبدیل شده‌اند. از طرفی نگهداری از لیفتراک برقی برای اطمینان از طول عمر تجهیزات، به حداکثر رساندن زمان کار و کاهش هزینه‌ها مهم است.

اهمیت این مسئله باعث شده تا ما در گروه صنعتی فابکو بخواهیم در ادامه این مطلب به بررسی نکات مهم درباره نگهداری و سرویس لیفتراک‌های برقی بپردازیم.

 

فروش باطری لیفتراک برقی فامکو

 

5 نکته مهم برای نگهداری و سرویس لیفتراک‌های برقی

شما با دنبال کردن نکاتی که در این بخش گفته می‌شود، می‌توانید از لیفتراک برقی خود بهترین استفاده را داشته باشید و تا جای ممکن از خرابی‌ها و تعمیرات با هزینه‌های بالا جلوگیری کنید. این نکات به قرار زیر هستند:

 

1-      اهداف تعمیر و نگهداری لیفتراک خود را مشخص کنید.

درک اولویت‌های ایمنی و تعمیر و نگهداری همراه با تنظیم یک برنامه مشخص به شما کمک می‌کند تا در مسیر درستی از تعمیرات اساسی قرار گیرد. در ناوگان‌های بزرگ، اپراتورها از برنامه‌های منظم برای تعمیر و نگهداری لیفتراک خود پیروی می‌کنند. به‌طور کلی توصیه می‌شود که لیفتراک‌ها حداقل هر 6 ماه یک بار سرویس شوند.

قطعات لیفتراک‌های احتراق داخلی شبیه به خودروها هستند و تعمیرات آن‌ها راحت‌تر از لیفتراک‌های برقی است؛ در حالی که لیفتراک‌های برقی نیاز به سرویس توسط یک فرد متخصص دارند. به طور روزانه، فرایندهای تعمیر و نگهداری منظمی وجود دارد که باید برای محافظت از تجهیزات و به حداکثر رساندن زمان کار انجام دهید.

 

2-      از منبع تغذیه لیفتراک محافظت کنید.

اپراتورهای لیفتراک برقی باید به‌طور روزانه چکاپ‌هایی را انجام دهند تا مطمئن شوند که لیفتراک آن‌ها برای رانندگی ایمن است. چکاپ روزانه لیفتراک برقی شامل بررسی منظم، تمیز کردن و شارژ باتری همراه با بررسی الکترولیت‌ها می‌شود.

اطمینان از اینکه سطح الکترولیت کافی است از سولفاته شدن صفحات جلوگیری می‌کند. ناکافی بودن سطح الکترولیت می‌تواند ظرفیت باتری را کاهش دهد و در طول زمان باعث آسیب خواهد شد. تمیز کردن منظم باتری‌ها برای از بین بردن گرد و غبار یا کثیفی که می‌تواند به باتری آسیب برساند و باعث کاهش طول عمر آن شود، ضروری است.

 

فروش لیفتراک برقی در گروه صنعتی فابکو | 02137495

 

 

3-      برای دوره‌های استراحت لیفتراک شرایط را به درستی آماده کنید.

اگر قرار است مدتی از لیفتراک خود استفاده نکنید یا کمتر استفاده کنید، باید اقدامات کلیدی را برای محافظت از آن انجام دهید. باید لیفتراک خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا از فرسودگی قطعات تا جای ممکن جلوگیری شود. حتما قبل از جدا کردن باتری از منبع تغذیه مطمئن شوید که مایع باتری تا حد مناسبی پر است تا از تخلیه آن جلوگیری کرده باشید. هرگز نباید اجازه داد شارژ باتری‌ها به کمتر از 20 درصد برسد؛ زیرا خطر آسیب‌های جبران‌ناپذیری وجود دارد. بهتر است برای حفظ شرایط بهینه باتری لیفتراک برقی را به‌صورت دوره‌ای شارژ کنید.

 

4-      برای آموزش صحیح کارکنان خود سرمایه‌گذاری کنید.

نکته اصلی برای محافظت از سرمایه شما این است که مطمئن شوید که کارکنانتان می‌دانند که چگونه باید از لیفتراک‌های برقی محافظت کنند. آموزش صحیح، کلیدی برای ایمن نگه داشتن نیروی کار شما و نگهداری ماشین‌آلات است. اپراتورها از طریق آشنایی با عملکرد تجهیزات می‌توانند احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و بهتر از دستگاه مراقبت کنند.

آموزش اپراتورها برای انجام بازرسی‌های منظم می‌تواند به کسب و کار شما در صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کند و در عین حال هر گونه نگرانی درباره خطرات احتمالی را کاهش دهد. این مسئله باعث کاهش تصادفات و افزایش کارایی عملیاتی می‌شود.

 

5-      اتصالات کابل موتور در لیفتراک برقی خود را بررسی کنید.

کابل‌های موتور، برق را از باتری به موتور منتقل می‌کنند. اما به مرور زمان حرکت لیفتراک به همراه گرمایش و سرمایش در هنگام شارژ باعث شل شدن این کابل‌ها می‌شود. هنگامی که کابل‌های موتور شل هستند، جریان قطع می‌شود و می‌تواند در عملکرد لیفتراک برقی شما اختلال ایجاد کند یا حتی منجر به آتش‌سوزی شود.

شل شدن کابل‌های موتور حتی می‌تواند به دستگاه آسیب برساند یا آن از بین ببرد. در نتیجه، باید به طور مرتب اتصالات کابل موتور دستگاه خود را بررسی کنید. یک بررسی ساده و سفت کردن، در صورت لزوم می‌تواند از خرابی ماشین‌هایی که به دلیل قطع شدن جریان برق به موتور به درستی راه‌اندازی نمی‌شوند، جلوگیری کند.

 

 

ملاحظات برای محیط های عملیاتی مختلف جهت نگهداری بهتر لیفتراک

برنامه نگهداری ممکن است بسته به محیط عملیاتی لیفتراک نیاز به تنظیمات متناسب داشته باشد. به‌عنوان مثال، اگر لیفتراک در محیط‌های دارای گرد و غبار یا کثیفی استفاده می‌شود، ممکن است نیاز به تمیز کردن و تعویض مکرر فیلترها احساس شود. به طور مشابه، اگر از لیفتراک در دماهای سخت مانند تاسیسات سردخانه استفاده می‌کنید، باتری ممکن است به بازرسی و سرویس مکرر نیاز داشته باشد. هنگام تنظیم یک برنامه نگهداری مناسب، هر ویژگی منحصر به فرد در محیط عملیاتی خود را در نظر بگیرید.

 

تعداد دفعات بازرسی لیفتراک برقی

تعداد دفعات بازرسی و سرویس لیفتراک برقی به توصیه‌های سازنده، استفاده از لیفتراک و محیط عملیاتی بستگی دارد. به‌طور کلی، انجام کارهای تعمیر و نگهداری به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه توصیه می‌شود که می‌تواند به قرار زیر باشد:

  • روزانه: قبل از هر شیفت کاری، لیفتراک را بازرسی کنید، سطح باتری و مایع را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام قطعات در جای خود قرار دارند.
  • هفتگی: بازرسی‌های دقیق‌تری را انجام دهید، لیفتراک را تمیز کنید و هرگونه نیاز به تعمیر یا تنظیمات جزئی را بررسی کنید.
  • ماهانه: بازرسی دقیق‌تری از تمام اجزاء از جمله ترمز، فرمان و هیدرولیک انجام دهید.
  • سالانه: تعمیرات اساسی لیفتراک را انجام دهید که شامل بررسی سیم‌کشی، تعویض فیلترها و سرویس باتری می‌شود.

 

سخن پایانی

سرویس دوره ای لیفتراک برقی شامل یک برنامه جامع برای تعمیر و نگهداری می‌شود که همه قطعات آن مانند لاستیک‌ها، شاخک‌ها، موتور و موارد دیگر را در برمی‌گیرد. انجام بررسی‌های منظم به شما کمک می‌کند تا عمر دستگاه خود را افزایش دهید و از حوادث و خرابی‌های بزرگ جلوگیری کنید.

 

فروش انواع لیفتراک

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495