چگونگی انتخاب لیفتراک مناسب برای محیط های داخلی و خارجی

چگونگی انتخاب لیفتراک مناسب برای محیط های داخلی و خارجی

چگونگی انتخاب لیفتراک مناسب برای محیط های داخلی و خارجی

چگونگی نحوه انتخاب لیفتراک مناسب نیازمند یک بینش تخصصی است تا بتوان بهترین گزینه را برای محیط‌های داخلی و خارجی انتخاب کرد.

به ‌طور کلی در هنگام انتخاب یک لیفتراک باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت تا بتواند بر موفقیت کاری شما و سرعت انجام آن‌ها تاثیر مثبتی بگذارد.

یکی از عوامل مهمی که در هنگام انتخاب لیفتراک مناسب باید در نظر گرفته شود، توجه به استفاده از آن در محیط‌های داخلی و خارجی است.

شما باید بدانید که کدام یک از لیفتراک‌ها برای کار در فضاهای داخل و کدام برای فضاهای خارج بهترین گزینه هستند.

 

ارزیابی محیط عملیاتی در انتخاب لیفتراک مناسب برای محیط‌های داخلی و خارجی

برای انتخاب مناسب‌ترین لیفتراک برای محیط‌های داخلی و خارجی شما باید به ارزیابی محیط عملیاتی خود بپردازید. به‌طور کلی محیط کار شما نقش مهمی در تعیین نوع لیفتراکی دارد که باید آن را تهیه کنید. در ارزیابی محیط عملیاتی به موارد زیر توجه کنید:

  • استفاده در فضاهای داخلی در مقابل فضاهای باز

لیفتراک برقی به دلیل آلایندگی صفر و عملکرد کم‌صدای خود برای استفاده در داخل ساختمان ایده‌آل هستند. برای محیط‌های بیرونی لیفتراک دیزلی یا LPG به دلیل عملکرد قوی در زمین‌های ناهموار مناسب‌تر هستند.

  • بررسی شرایط کف

شرایط سطح محل کار خود را تجزیه و تحلیل کنید. لاستیک‌های پنوماتیک برای سطوح خشن و در فضای باز عملکرد بهتری دارند؛ در حالی که لاستیک‌های بالشتکی برای کف‌های صاف و داخلی مناسب هستند.

  • محدودیت های فضا

مانور‌پذیری مورد ‌نیاز در فضای کاری خود را در نظر بگیرید. لیفتراک‌های مناسب راهروی باریک برای فضاهای تنگ ایده آل هستند؛ در حالی که لیفتراک‌های تعادلی برای مناطق بازتر و بزرگ‌تر گزینه بهتری خواهند بود.

 

انواع لیفتراک برند تویوتا

 

بررسی خصوصیات لیفتراک‌های فضای باز

یک منبع سوخت رایج برای تامین انرژی مورد نیاز لیفتراک‌ها، سوخت دیزل است. لیفتراک‌های دیزلی قوی و محکم هستند و می‌توانند باران و برف را به‌خوبی تحمل کنند. آن‌ها همچنین برای زمین‌هایی با شرایط مختلف گزینه مناسبی خواهند بود. یکی از مسائل مهمی که درباره لیفتراک‌های دیزلی وجود دارد این است که آن‌ها بخارات مضری را منتشر می‌کنند که هوای فضاهای کاری داخلی مانند انبارها را آلوده می‌کند و به شدت برای سلامتی کارکنان ضرر دارد. در نتیجه تجهیزات دیزلی برای استفاده در فضاهای داخلی ایده‌ال نیستند و ضرر آن‌ها بیشتر از سودشان خواهد بود.

همچنین موتورهای دیزلی سر و صدای بالایی را تولید می‌کنند که در فضاهای داخلی بسیار آزاردهنده است و می‌تواند باعث اذیت کارگران شود؛ یعنی توانایی گوش دادن و تمرکز برای انجام کارها را در آن‌ها کاهش خواهد داد. لیفتراک‌های بنزینی سر و صدای کم‌تری دارند و به اندازه مدل‌های دیزلی هوا را آلوده نمی‌کنند؛ اما همچنان فقط برای استفاده در فضاهای باز مناسب هستند.

 

بررسی خصوصیات لیفتراک های فضای داخلی

لیفتراک‌های برقی بی‌صدا و تمیز هستند که این خصوصیت باعث می‌شود آن‌ها را برای استفاده در فضاهای داخلی به گزینه‌ای عالی تبدیل کند. همچنین آن‌ها به طور کلی کوچک‌تر از لیفتراک‌های دیزلی هستند و به اندازه کافی چابکی دارند تا در فضاهای تنگ داخل انبارها حرکت کنند. لیفتراک‌های برقی نسبت به سایر لیفتراک‌ها چندان در برابر آب مقاوم نیستند و اگر مجبور شوید در محیط‌های کاری در فضای باز پیمایش کنید، استفاده از آن‌ها چندان مناسب نیست.

مدل‌های برقی از نظر طراحی متنوع‌تر هستند؛ اما به طور کلی به عنوان لیفتراک‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به دنبال یک لیفتراک برقی هستید که بتوان از آن در فضای باز استفاده کرد، به دنبال یک کد IP باشید که به 4 یا بالاتر ختم می‌شود مانند IP54.

 

فروش لیفتراک دوگانه سوز | گروه صنعتی فابکو 02137495

 

 

لیفتراک های مناسب فضاهای داخل و خارج

انواع دیگری از سوخت لیفتراک وجود دارد که باعث می‌شود آن را برای استفاده در فضای داخلی و خارجی مناسب کند که شامل لیفتراک با موتورهای LPG (پروپان مایع) و CNG (گاز طبیعی تغلیظ شده) می‌شود. از آنجایی که هر دو از نمونه‌های احتراق داخلی هستند انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند؛ اما برای استفاده در داخل ساختمان بسیار ایمن‌تر از گازوئیل و بنزین خواهند بود. آن‌ها همچنین سر و صدای کم‌تری دارند؛ بنابراین کم‌تر آزاردهنده  هستند و باعث آزار و حواس‌پرتی کارگران نمی‌شوند. 

 

راه آسان برای تشخیص لیفتراک مناسب برای فضاهای داخل و خارج

یک راه آسان برای متمایز کردن لیفتراک‌های داخلی از مدل‌های بیرونی بررسی لاستیک‌ها است. لیفتراک‌های داخلی از لاستیک‌های بالشتکی استفاده می‌کنند که کوچک و صاف هستند. لیفتراک‌های فضای باز از لاستیک‌های بادی استفاده می‌کنند که بزرگ هستند و از آج مناسب برای زمین‌های بیرونی برخوردارند.

 

سخن پایانی

با توجه به آن چه که در این مقاله گفته شد، در انتخاب لیفتراک مناسب، توجه به استفاده در فضاهای داخل و خارج بسیار اهمیت دارد. لیفتراک‌های مناسب برای فضاهای خارج معمولا از نوع احتراق داخلی هستند و سر و صدای زیادی دارند در حالی که اغلب، لیفتراک‌های برقی را برای استفاده در فضاهای داخل به دلیل سر و صدای کم آن‌ها و عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای مناسب می‌دانند.

 

فروش انواع مدل لیفتراک

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495