مزایا و معایب لیفتراک برقی

مزایا و معایب لیفتراک برقی

مزایا و معایب لیفتراک برقی

لیفتراک‌های برقی در سراسر جهان به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. عملکرد آن‌ها به لطف پیشرفت در فناوری باتری و موتور الکتریکی در سال‌های اخیر بهبود یافته است. با توجه به افزایش انواع باتری‌های جدید برای برآوردن نیازهای تجاری، لیفتراک‌های برقی گزینه‌ای جذاب برای بسیاری از مشاغل هستند.

آیا می‌خواهید بدانید که یک لیفتراک برقی برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر؟ قبل از هر تصمیمی برای خرید بهتر است مزایا و معایب لیفتراک‌های برقی را در نظر بگیرید.

همچنین جهت استفاده از مشاوره رایگان قبل از سفارش با کارشناسان ما در شرکت فراز بالابر آکام (فابکو) تماس حاصل فرمایید: 02137495

 

بررسی مزایای لیفتراک برقی

برای اینکه بهتر بتوانید ارزش خرید لیفتراک برقی را درک کنید، نیاز است که با مزیت‌های این محصول بیشتر آشنا شوید. مهمترین این مزایا عبارتند از:

1-      عدم تولید گازهای گلخانه ای

لیفتراک‌های برقی مانند لیفتراک‌های گازوئیلی یا LPG هیچ دود مضری تولید نمی‌کنند. این مزیت آن‌ها را برای مشاغل داخلی مانند انبارها، فرآوری مواد غذایی یا سایر صنایع حساس به دود ایده‌آل می‌کند. همچنین به لطف عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای، برای سلامت کارمندان و همین‌طور سیاره زمین، بسیار دوستانه‌تر عمل خواهند کرد.

2-      کاهش تعمیر و نگهداری کلی

لیفتراک‌های برقی به دلیل نداشتن موتور و گیربکس، به طور کلی تعمیر و نگهداری کم‌تری دارند. الزامات نگهداری این وسایل، شامل باتری، موتورهای محرک و سایر اجزای متحرک مانند دکل می‌شود. این یعنی قطعات کم‌تری برای سرویس و تعویض وجود دارند و به طور بالقوه خرابی کمتری برای شرکت شما به دنبال خواهد داشت.

3-      شعاع چرخش تنگ‌تر

در مقایسه با لیفتراک‌های استاندارد LPG، لیفتراک‌های برقی اغلب دارای قدرت مانور بیشتر و شعاع چرخش تنگ‌تر هستند. آن‌ها بیشتر به کنترل اپراتور پاسخ می‌دهند و در نتیجه می‌توانند به کاهش آسیب به فضای کاری و محصولات کمک کنند. همچنین این مانورپذیری بهبود یافته می‌تواند به انبارداری بهینه‌تر و عملکرد تجاری بهتر کمک کند.

4-      بهبود دید

لیفتراک‌های برقی به دلیل نداشتن مخزن سوخت، دید بهتری نسبت به لیفتراک‌های LPG دارند. باتری زیر صندلی اپراتور قرار می‌گیرد و به عنوان وزنه تعادل لیفتراک عمل می‌کند؛ در نتیجه، استفاده از لیفتراک برقی، این تداخل در دید اپراتور را محدود کرده و ایمنی کسب و کار شما را بهبود می‌بخشد.

از دیگر مزایای لیفتراک‌های برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیفتراک‌های برقی در ایستگاه شارژ، شارژ می‌شوند؛ بنابراین نیازی به ذخیره سوخت نیست.
  • هزینه برق می‌تواند به طور قابل توجهی کم‌تر از هزینه سوخت باشد.
  • لیفتراک‌های برقی بدون نویز هستند؛ البته زنگ آلارم دارند که صدای زیادی ایجاد نمی‌کند.
  • بدون مخزن پروپان در عقب لیفتراک هستند؛ در نتیجه در برابر احتراق ایمن می‌شوند.
  • ترمز خودکار باعث کاهش سایش و کاهش خستگی اپراتور می‌شود. (مدل‌های پنوماتیک برقی 80 ولت)
  • لیفتراک‌های برقی به روغن موتور یا مایعات خنک‌کننده نیاز ندارند؛ بنابراین تعویض و دور انداختن این مایعات ضروری نیست.

 

برای ثبت سفارش خرید لیفتراک برقی تویوتا کلیک کنید و یا با ما تماس بگیرید: 02137495

 

مدل های لیفتراک برقی تویوتا

 

بررسی معایب لیفتراک برقی

در کنار همه مزیت‌هایی که باعث شده خیلی از افراد، لیفتراک برقی را به دیگر انواع آن ترجیح بدهند، این محصول معایبی هم دارد که عبارتند از:

1-      نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بالاتر

لیفتراک‌های برقی به اندازه تجهیزات LPG، گاز یا گازوئیلی مقرون‌به‌صرفه نیستند؛ در نتیجه نیاز به سرمایه اولیه بیشتری برای خرید دارند. با این حال، هزینه‌های عملیاتی مورد انتظار آن‌ها در طول زمان در مقایسه با قیمت‌های سوخت فسیلی مورد انتظار در آینده، کاهش می‌یابد.

2-      شارژ باتری

شارژ باتری لیفتراک برقی می‌تواند برای عملیات چند شیفت کاری مشکل باشد. باتری‌های سرب اسیدی سنتی به چرخه‌های شارژ و خنک‌کنندگی طولانی‌تری بین شیفت‌ها (8 ساعت برای شارژ، 8 ساعت برای خنک شدن) نیاز دارند که آن‌ها را برای مشاغل یک یا دو شیفت ایده‌آل می‌کند. با این حال، باتری‌های لیتیوم یونی برای غلبه بر برخی از این چالش‌ها گزینه بهتری هستند. همچنین برای به حداکثر رساندن طول عمر و عملکرد باتری، باید کارکنان خود را در زمینه نگهداری صحیح باتری و شیو‌ های شارژ آموزش دهید.

3-      چالش‌های زیست محیطی

لیفتراک‌های برقی نسبت به تجهیزات سنتی جابه‌جایی مواد مستعد تغییرات دما هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند در محیط‌های خیلی مرطوب آسیب ببینند. بسیاری از لیفتراک‌های برقی برای استفاده در فضای باز طراحی نشده‌اند؛ اما تعداد فزاینده‌ای از تولیدکنندگان، لیفتراک‌های برقی سنگین را برای کاربردهای فضای باز ارائه می‌کنند.

از دیگر معایب لیفتراک‌های برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ولتاژ مورد نیاز ممکن است مشکلی برای تاسیسات قدیمی باشد.
  • ایستگاه‌های شارژ باتری باید نصب شوند.
  • باتری‌های سنگین ممکن است برای تعویض نیاز به بالابرهای خاصی داشته باشند.
  • در بلند کردن بار تا 12000 پوند محدودیت دارند.

 

لیفتراک برقی

 

سخن پایانی

با توجه به آنچه در بالا از گروه صنعتی فابکو گفته شد، آیا فکر می‌کنید که لیفتراک‌های برقی برای کسب و کار شما گزینه ایده‌آلی هستند؟ در انتخاب بین لیفتراک برقی و بنزینی شما باید خودتان تصمیم‌گیری کنید و تمامی شرایط محیط کاری خود را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این راستا می‌توانید از کمک کارشناسان فعال در این حوزه نیز استفاده کنید.

 

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495