آیا خرید لیفتراک دست دوم و کارکرده ارزش دارد؟

آیا خرید لیفتراک دست دوم و کارکرده ارزش دارد؟

آیا خرید لیفتراک دست دوم و کارکرده ارزش دارد؟

اگر به دنبال خرید لیفتراک برای کسب و کارتان هستید، ممکن است از خودتان بپرسید که آیا باید به دنبال یک لیفتراک جدید باشید یا یک نمونه دست دوم و کارکرده بهتر است؟

در حالی که مطمئنا خرید یک مدل جدید مزایایی دارد، دلایل متعددی نیز وجود دارند که ممکن است بخواهید یک نمونه کارشده را خریداری کنید. لیفتراک‌ها نقش مهمی برای حمل مواد در انبارها و صنایع دارند و به دلایل مختلف لازم است بدانید که آیا خرید لیفتراک دست دوم و کارکرده ارزش دارد یا خیر؟

این سؤال مهمی است که در ادامه این مطلب از گروه صنعتی فابکو آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

چه زمانی کسب و کار شما به یک لیفتراک دست دوم نیاز دارد؟

لیفتراک‌ها ابزاری ضروری برای بسیاری از مشاغل هستند؛ به ویژه آن‌هایی که وسایل بزرگ یا سنگین را جابه‌جا می‌کنند. از آن‌ها می‌توان برای کارهای مختلفی از جمله جابه‌جایی جعبه‌ها و پالت‌ها، بارگیری و تخلیه کامیون‌ها و چیدن مواد در انبارها استفاده کرد. با این حال، لیفتراک‌های جدید برای هر کاری ضروری نیستند. اگر کسب و کار شما برای کارهای سنگین به لیفتراک نیاز ندارد و فقط برای کارهای سبک به آن نیاز دارد، یک لیفتراک دست دوم ممکن است گزینه خوبی باشد. زیرا آن‌ها ارزان‌تر از یک مدل جدید هستند.

همچنین می‌تواند ایده خوبی باشد که یک لیفتراک کارکرده را به‌عنوان پشتیبان یا یک لیفتراک اضافی در صورت خرابی لیفتراک‌های اصلی خود داشته باشید. اگر به طور ناگهانی نیاز به یک لیفتراک اضافی پیدا کردید و زمان یا منابع لازم برای خرید یک لیفتراک جدید را ندارید، یک لیفتراک دست دوم می‌تواند راه‌حلی سریع و مقرون‌به‌صرفه باشد.

 

برای سفارش خرید لیفتراک برقی تویوتا کلیک کنید و یا با ما تماس بگیرید: 02137495

 

 

چرا باید لیفتراک دست دوم بخریم؟

دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند ما را ترغیب به خرید لیفتراک دست دوم کنند؛ برخی از مهمترین این موارد عبارتند از:

1-      هزینه اولیه کم‌تر

بزرگ‌ترین مزیت خرید یک لیفتراک دست دوم این است که معمولا بسیار ارزان‌تر از یک لیفتراک نو است. البته دقت داشته باشید که اصلا وسوسه نشوید و درست مانند خرید یک خودروی سواری، لیفتراک را هم نزد کارشناس ببرید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

2-      بدون نیاز به دوره انتظار تولید

یکی دیگر از مزایای خرید لیفتراک دست دوم این است که نیازی نیست منتظر تولید و زمان ارسال آن بمانید. با یک لیفتراک جدید، ممکن است مجبور شوید چندین هفته یا حتی چند ماه برای دریافت سفارش خود صبر کنید. اگر فورا به لیفتراک نیاز دارید، این مسئله می‌تواند مشکل‌ساز باشد. با یک لیفتراک دست دوم، معمولاً می‌توانید ظرف چند روز آنچه را که نیاز دارید، پیدا کنید و آن را به گزینه‌ای راحت و سریع برای خود تبدیل کنید.

3-      هزینه‌های نگهداری کم‌تر

لیفتراک‌های دست دوم معمولاً توسط یک متخصص بازرسی و تعمیر شده‌اند؛ بنابراین باید از وضعیت خوبی برخوردار باشند. این می‌تواند به کاهش نیاز به تعمیرات و نگهداری پرهزینه در آینده کمک کند. در صورتی که قبل از خرید، کارشناسی را با دقت انجام ندهید، ممکن است متحمل هزینه‌های نگهداری زیادی شوید.

4-      قطعات جایگزین با قیمت پایین‌تر

اگر نیاز به تعویض هر یک از قطعات در لیفتراک کارکرده خود دارید، می‌توانید به سراغ قطعات جایگزین با قیمت پایین‌تر بروید. این می‌تواند به شما در صرفه‌جویی هزینه‌ها در درازمدت کمک کند.

5-      سازگارتر با محیط زیست

خرید یک لیفتراک کارکرده، گزینه سازگارتری با محیط‌زیست نسبت به خرید یک لیفتراک جدید است. زیرا لیفتراک‌های دست دوم معمولا از قطعاتی ساخته می‌شوند که قبلاً تولید شده‌اند؛ بنابراین نیازی به منابع اضافی ندارند.

 

هنگام مقایسه لیفتراک‌های کارکرده به چه نکاتی توجه کنیم؟

سن یک لیفتراک بر حسب ساعت اندازه‌گیری می‌شود، نه سال و میانگین طول عمر یک لیفتراک 10000 تا 15000 ساعت است. همیشه از یک تکنسین واجد شرایط لیفتراک بخواهید که بالابر را قبل از خرید بازرسی کند. از تکنسین بخواهید دکل، گیربکس و اجزای ایمنی مانند کمربند ایمنی، بوق و چراغ‌ها را مورد بررسی قرار دهد.  لاستیک‌ها را هم چک کنید؛ لاستیک‌های بد به شما می‌گویند که لیفتراک در یک محیط ناهموار استفاده شده و ممکن است در جاده با مشکلاتی روبه‌رو شوید. همچنین مطمئن شوید که لیفتراک به درستی نگهداری شده است. ساییدگی و پارگی معمولی شیلنگ‌ها، لاستیک‌ها، غلطک‌ها مشکلی ندارد.

به این مورد توجه داشته باشید که لیفتراک‌‌هایی که دیگر تولید نمی‌شوند، ممکن است ارزان‌تر باشند؛ اما یافتن قطعات آن‌ها می‌تواند یک چالش باشد و هزینه‌های شما را افزایش دهد. قبل از خرید یک لیفتراک دست دوم، اطمینان حاصل کنید که تامین قطعات جایگزین دشوار یا آسان است.

 

برای سفارش خرید لیفتراک دیزل تویوتا کلیک کنید و یا با ما تماس بگیرید: 02137495

 

 

موقع خرید لیفتراک دست دوم چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

قبل از خرید یک لیفتراک دست دوم، احتمالاً می‌خواهید بدانید که هنگام خرید یک لیفتراک دست دوم به چه چیزهایی توجه کنید. در حالی که هر شرکتی نیازهای متفاوتی دارد، می‌توانید چند سؤال رایج بپرسید تا به شما کمک کند لیفتراک مناسب را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید. با دانستن اینکه هنگام جستجوی لیفتراک چه سؤالاتی از خود بپرسید، می‌توانید آگاهانه‌ترین تصمیم ممکن را بگیرید.

در اینجا برخی از سؤالاتی وجود دارد که ممکن است بخواهید قبل از خرید لیفتراک دست دوم به آن‌ها پاسخ دهید یا از فروشنده بخواهید به آن‌ها پاسخ دهد:

  • برای چه نوع شغلی به آن نیاز خواهید داشت؟

یکی از اولین قدم‌هایی که باید قبل از خرید لیفتراک بردارید این است که مشخص کنید برای چه نوع شغلی از آن استفاده خواهید کرد. به‌عنوان مثال، اگر از لیفتراک خود در داخل فضای سربسته استفاده می‌کنید به یک لیفتراک برقی نیاز دارید که مانند لیفتراک‌های پروپان گازهایی را در فضای شما منتشر نکند.

  • آیا لیفتراک سابقه سرویس دارد؟

هنگامی که برای خرید لیفتراک می‌روید، ممکن است بخواهید ببینید آیا فروشنده یا مالک قبلی سابقه سرویس لیفتراک را دارد یا خیر؟ این سابقه خدمات می‌تواند برای تصمیم خرید شما حیاتی باشد؛ زیرا این تاریخچه‌ها می‌توانند اطلاعات زیادی در مورد تعمیر و نگهداری صحیح خودرو در اختیار شما قرار دهند. علاوه بر این، سابقه خدمات لیفتراک می‌تواند به شما بگوید که آیا مشکلات خدماتی مکرر یا استفاده غیراصولی اپراتور وجود داشته است.

  • کجا استفاده شده است؟

علاوه بر تاریخچه خدمات، می‌توانید مکان‌هایی را که لیفتراک عمدتاً در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت، بررسی کنید. به‌عنوان مثال، اگر می‌دانید که مالکان قبلی از آن در نزدیکی آب شور استفاده می‌کردند، می‌توانید انتظار خوردگی بیشتر اجزای دستگاه را داشته باشید. اگر آن‌ها از آن در محیط‌های مرطوب استفاده کنند، سیستم‌های الکتریکی رطوبت بیشتری را تجربه کرده‌اند که  باعث خوردگی اضافی شده است. عوامل محیطی مانند این‌ها می‌تواند شانس شما را برای انجام تعمیرات بیشتر لیفتراک در آینده افزایش دهد.

  • چه اندازه‌ای نیاز خواهید داشت؟

یکی از نکات خرید لیفتراک دست دوم این است که اندازه دستگاه را ارزیابی کنید. به‌طور کلی، یک لیفتراک بزرگ‌تر قدرت بیشتری خواهد داشت؛ بنابراین اگر کارهای سختی دارید، یک لیفتراک بزرگ‌تر اغلب انتخاب بهتری است. با این حال، انبارهایی با فضاهای تنگ بین راهروها ممکن است به لیفتراک‌های کوچک‌تری نیاز داشته باشند. در صورت نیاز به تحویل یا برداشتن بار از مناطق مرتفع ممکن است لیفتراک‌هایی با قابلیت بالابری بالاتر نیز بخواهید.

 

سخن پایانی

ما در این نوشتار، خرید لیفتراک دست دوم و کارکرده را از هر جهت مورد بررسی قرار دادیم. اینکه آیا خرید یک لیفتراک دست دوم ارزش دارد یا خیر، کاملا بستگی به نیاز و اهداف شما خواهد داشت. اگر احساس می‌کنید که خرید لیفتراک کارکرده ارزش بیشتری دارد، حتماً قبل از خرید به نکاتی که در بالا اشاره شد، توجه کنید تا انتخابی مطمئن داشته باشید. بهتر است در این راه از کمک یک فرد متخصص استفاده کنید.

 

فروش انواع لیفتراک تویوتا

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495