مقایسه و فرق بین ریچ تراک و نرو تراک

مقایسه و فرق بین ریچ تراک و نرو تراک

مقایسه و فرق بین ریچ تراک و نرو تراک

پیدا کردن لیفتراک متناسب با هدف شما بسیار مهم است؛ چه به دنبال افزایش سرمایه باشید یا بخواهید ایمنی یا کارایی را بالا ببرید، انتخاب لیفتراک مناسب در موفقیت شما اهمیت بسیاری دارد. شما باید تفاوت بین ریچ تراک و نرو تراک را به‌خوبی بشناسید تا یکی از آن‌ها را برای بلند کردن بارهای مختلف انتخاب کنید. هر دوی آن‌ها از دستگاه‌های پرکاربرد در انواع انبارها و کارگاه‌ها هستند که برای بلند کردن و جابه‌جایی بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اهمیت این مسئله باعث شده تا در ادامه این مطلب از گروه صنعتی فابکو به مقایسه کامل ریچ تراک و نرو تراک بپردازیم.

 

ریچ تراک چیست؟

بهتر است در ابتدا تعریف مختصری از هر کدام از این دستگاه‌های بالابر داشته باشیم. Reach Trucks لیفتراک‌هایی هستند که در راهروهای باریک مانند انبارها استفاده می‌شوند. آن‌ها دارای دو پایه بیرونی هستند تا بهتر به توزیع بار کمک کنند و یک مجموعه چرخ در پشت دستگاه دارند. چرخ‌ها در زیر اپراتور قرار گرفته‌اند که به ایجاد شعاع چرخشی تنگ‌تر کمک می‌کند. این به اپراتورها اجازه می‌دهد تا در فضاهای کوچک‌تر حرکت کنند و همچنان بتوانند به قفسه‌های بالاتر دسترسی داشته باشند.

بلندتر و باریک‌تر کردن راهروها، راه خوبی برای ایجاد فضای بیشتر در انبارها است؛ اما می‌تواند ناوبری و جابه‌جایی مواد را نیز دشوار کند. کامیون‌های ریچ تراک می‌توانند از دارایی‌های مهم هر ناوگان انبارداری باشند و به اپراتورها این امکان را می‌دهند که به‌راحتی در راهروهای باریک حرکت کرده، از راهروها خارج شوند و در عین حال به ارتفاعات قابل‌توجهی برسند.

 

برای ثبت سفارش ریچ تراک تویوتا کلیک کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید: 02137495

 

نرو تراک چیست؟

نرو تراک که به عنوان یکی از انواع لیفتراک شناخته می‌شود، ماشین‌هایی برای کار در راهروهای باریک هستند. به لطف این تجهیزات ظرفیت ذخیره‌سازی به طور قابل توجهی افزایش ‌یافته است؛ این لیفتراک‌ها می‌توانند بار را تا ارتفاع بیش از 14 متر بالا ببرند.

نرو تراک‌ها دارای محدودیت‌های خاصی هستند که باید در نظر گرفته شوند. این محدودیت‌ها عبارتند از:

  • اول، آن‌ها به یک طبقه بسیار یکنواخت در انبار نیاز دارند که روی آن حرکت کنند.
  • همچنین باید با استفاده از ریل‌هایی که در دو طرف راهرو قرار داده شده‌اند، هدایت شده یا مانند LGVها با سیم یا حتی هدایت لیزری حرکت کنند.
  • علاوه بر این، آن‌ها در راهرو نمی‌چرخند؛ بلکه این چنگال‌ها هستند که حرکات مورد نیاز برای برداشتن یا قرار دادن پالت‌ها را انجام می‌دهند.
  • این ماشین‌ها برای کار در راهروهای انبارها طراحی شده‌اند. مانورهای خارج از این فضا کند است و بنابراین باید به حداقل برسند.
  • معمول است که از سایر بالابرها یا نوار نقاله‌ها به‌عنوان عناصر کمکی استفاده می‌شود؛ به این ترتیب که این وسایل، پالت‌ها را در جلوی واحدهای قفسه‌بندی قرار داده یا جمع می‌کنند. به این معنی که نرو تراک‌ها مجبور نیستند راهرو را ترک کنند.

 

برای خرید نرو تراک تویوتا کلیک کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید: 02137495

 انواع نرو تراک ها

انواع نرو تراک‌ها

برخی از نرو تراک‌ها دو طرفه و برخی دیگر سه طرفه هستند. در لیفتراک‌های سه طرفه، سر، که از شاخک‌ها پشتیبانی می‌کند، می‌تواند بچرخد و بارها را در یک طرف راهرو یا در جلو جمع کند. آن‌ها همچنین می‌توانند پالت‌ها را مستقیما روی زمین قرار دهند.

در لیفتراک‌های دو طرفه، شاخک‌ها تلسکوپی هستند و روی چیزی که گهواره نامیده می‌شود، مونتاژ می‌شوند. این ماشین‌ها بر خلاف سه‌ضلعی‌ها، نه می‌توانند پالت‌ها را روی زمین بگذارند و نه آن‌ها را در جلو قرار دهند. با این حال آن‌ها این مزیت را دارند که می‌توانند در راهروهای باریک‌تر نیز کار کرده و تعداد بیشتری از چرخه‌ها را تکمیل کنند.

 

تفاوت بین ریچ تراک و نرو تراک

ریچ تراک برای راهروهای باریک در انبارها یا کارگاه‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها دارای پایه‌هایی هستند که برای تعادل لیفتراک عمل می‌کنند. با چرخ‌های زیر سطح که اپراتور می‌ایستد و به کامیون اجازه می‌دهد تا در راهروهای تنگ‌تر بچرخد و در مناطق کوچک‌تر کار کند. اکثر شرکت‌ها ریچ تراک را خریداری می‌کنند؛ زیرا می‌خواهند راهروهای خود را کوچک‌تر کرده تا فضای پالت بیشتری داشته باشند. ریچ تراک‌ها معمولا با ظرفیت بار تا  4500 تن عرضه می‌شوند؛ همچنین دارای ارتفاع بالابر بیش از 400 اینچ هستند و در راهروهایی در حدود 9.5 اینچ کار می‌کنند.

یکی از تفاوت‌های عمده بین ریچ تراک‌ها و نرو تراک‌ها این است که ریچ تراک‌ها فقط می‌توانند در راهروها به دلیل وجود پایه‌های بیرونی کار کنند. این بالابرها قادر به رفتن به بیرون، روی صفحات بارانداز یا پشت تریلرهای تراکتور نیستند. نرو تراک‌ها استفاده بیشتری در جابه‌جایی پالت‌ها دارند و قابلیت بارگیری در کامیون‌ها و استفاده در سایر قسمت‌های انبار را فراهم می‌کنند.

 

مزایای استفاده از نرو تراک نسبت به ریچ تراک

 

مزایای استفاده از نرو تراک نسبت به ریچ تراک

هرچند گفتیم که بیشتر صنایع خواهان خرید ریچ تراک هستند، اما نرو تراک هم مزایایی را برای شما ایجاد می‌کند که مهمترین آنها عبارتند از:

  • نرو تراک می‌تواند مقدار 15 تا 20 درصد بیشتر از پالت‌ها را نسبت به ریچ تراک‌ها ذخیره کند.
  • نرو تراک‌ها می‌توانند در راهروهای عریض 6 تا 7 اینچ کار کنند، در حالی که ریچ تراک‌ها در راهروهای عریض حدود 9،5 اینچ کار می‌کنند.
  • نرو تراک‌ها دارای قسمت جلویی با تجهیزات بیشتری هستند و مانند لیفتراک‌های نشسته معمولی حرکت می‌کنند.
  • نرو تراک‌ها نسبت به ریچ تراک‌ها دارای قطعات متحرک کم‌تری هستند و در نتیجه هزینه‌های نگهداری را کاهش می‌دهند.
  • نرو تراک‌ها می‌توانند تریلرها را بارگیری یا تخلیه کنند درحالی‌که ریچ تراک‌ها این قابلیت را ندارند.
  • نرو تراک‌ها را می‌توان در رمپ‌های تا درجه 16 درصد استفاده کرد؛ در حالی که ریچ تراک‌ها باید در طبقات مسطح باشند.

 

تفاوت بین ریچ تراک و نرو تراک

 

سخن پایانی

شما بر اساس نیاز خود و با توجه به اهدافی که در نظر دارید، باید برای خرید لیفتراک مناسب اقدام کنید. اگر می‌خواهید در راهروهای باریک‌تر کار انتقال بارها انجام گیرد، نرو تراک نسبت به ریچ تراک توانایی بیشتری دارد. در انتخاب بین نرو تراک و ریچ تراک بهتر است از نظرات یک فرد متخصص نیز کمک بگیرید؛ ممکن است انبار شما به هر دوی آن‌ها نیاز داشته باشد تا بتوانید به‌خوبی همه نقل و انتقالات را مدیریت کنید. درصورتیکه نیاز به راهنمایی و مشاوره جهت خرید انواع تجهیزات انبارداری صنعتی با شماره تلفن 02137495 تماس حاصل فرمایید.

 

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495