پالت تراک چیست و چه کاربردی دارد؟

پالت تراک چیست و چه کاربردی دارد؟

پالت تراک چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع مختلفی از تجهیزات انبارداری و ماشین‌آلات جابجایی مواد وجود دارند که برای کمک به شما در اجرای آسان و روان کسب و کارتان طراحی شده‌اند. گاهی اوقات می‌تواند کمی گیج‌کننده و تا حدودی طاقت‌فرسا به نظر برسد که بدانیم دقیقاً چه نوع تجهیزاتی لازم است تا بتوان جعبه‌ها و کالاها را با خیال راحت بالا برد و یا جابه‌جا کرد. در این مطلب از گروه صنعتی فابکو می‌خواهیم دقیقاً بررسی کنیم که یک پالت تراک چیست، کجا می‌توان از آن استفاده کرد و چه مزایایی دارد؟

همچنین جهت استفاده از مشاوره رایگان پیش از خرید با کارشناسان ما در شرکت فراز بالابر آکام (فابکو) تماس حاصل فرمایید: 02137495

 

پالت تراک چیست؟

پالت تراک با نام‌های جک پالت، استکر پالت و بالابر پالت نیز شناخته می‌شود. پالت‌ها از طریق یک چنگال مخروطی بلند که در زیر پالت قرار می‌گیرد، بلند می‌شوند؛ در نتیجه می‌توان به راحتی می‌توان آن را جابجا کرد، بالا برد و به جایی که لازم است، منتقل کرد. این کار توسط کاربر انجام می‌گیرد. نوع الکتریکی آن توسط شخصی که روی یک سکو در عقب کامیون ایستاده است، اداره می‌شود. این مدل به شما امکان می‌دهد که آن را از طریق فرمان، دکمه‌ها یا اهرم به جایی که باید باشد برانید. در این حالت اپراتور به‌راحتی می‌تواند پالت تراک را در یک فضای بزرگ حرکت دهد.

 

بهترین شرایط خرید پالت تراک تویوتا از گروه صنعتی فابکو

شماره تماس 02137495

کاربرد پالت تراک

کاربردهای انواع پالت تراک

پالت تراک به دلیل مشخصات منحصر به فردی که دارد، در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مهمترین کابردهای پالت تراک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پالت‌ تراک دستی: یک پالت‌کامیون دستی مانند یک کامیون دستی سنگین، اغلب برای بلند کردن و حمل بارهای تا وزن 2500 کیلوگرم به‌صورت دستی استفاده می‌شود و نوع استاندارد پالت‌تراک است.
  • پالت تراک الکتریکی: یک پالت تراک برقی اغلب برای ساخت و سازهای با مشخصات بالا استفاده می‌شود و بیشتر کار دستی را از وظیفه جابجایی بارهای حمل و نقل خارج می‌کند.
  • جک پالت با ارتفاع بالا: یک پالت تراک با ارتفاع بالا اغلب برای بلند کردن بارهای بسیار بیشتر و سنگین‌تر از یک پالت‌کامیون استاندارد استفاده می‌شود؛ در حالی که به عنوان میز بالابر و میز کار نیز کار می‌کند.
  • پالت تراک ترازو‌دار: از پالت تراک ترازو‌دار می‌توان برای وزن کردن هر چیزی که حمل می‌کنید تا مقادیر مشخصی استفاده کرد؛ در حالی که کارایی و استفاده از یک پالت تراک معمولی را نیز فراهم می‌کند.

بنابراین همان‌طور که مشخص است پالت تراک‌ها کاربردهای مختلفی دارند و همچنین برای یک کار خاص ممکن است به نوع خاصی از پالت تراک نیاز داشته باشید.

 

تولید تجهیزات انبارداری

 

نحوه استفاده از پالت تراک

پالت‌ تراک‌ها برای استفاده با پالت‌های چوبی استاندارد طراحی شده‌اند. برای جابجایی بار با استفاده از پالت تراک، ابتدا باید آن بار را روی یک پالت قرار دهید و آن را با استفاده از ابزار مهار بار مناسب مانند تسمه‌ها محکم کنید. هنگامی که بار شما مهار شد، می‌توانید پالت تراک را در جای خود مانور دهید و شاخک‌ها را داخل شکاف‌های در نظر گرفته شده برای این منظور بکشید. سپس می‌توانید از دستگیره عمل پمپ کامیون برای بلند کردن پالت از زمین استفاده کنید.

 

پالت تراک برقی

 

مزایای استفاده از پالت تراک

کامیون‌های پمپ پالت جابجایی بارها را در محل مورد نظر شما آسان می‌کنند و در عین حال بسیاری از خطرات مرتبط با بلند کردن وسایل سنگین را از بین می‌برند. به یاد داشته باشید، اگر نیاز به جابه‌جایی پالت‌ها در زمین‌های ناهموار دارید، برای این منظور پالت‌کامیون‌های مخصوص در بازار وجود دارد. از دیگر مزایای پالت تراک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌وری را بهبود می‌بخشد.
  • بلند کردن و پایین آوردن بار را ایمن می‌کنند.
  • می‌توانند بارهای بزرگ و سنگین را بردارند.
  • می‌تواند در برخی موارد جایگزین لیفتراک شود.

 

سخن پایانی

حال که فهمدید پالت تراک چیست و چه نقشی در جابه‌جایی و نقل و انتقال بارها دارد، لازم است تا برای انتخاب یک نمونه مناسب به سراغ شرکت‌های معتبر بروید. فابکو یکی از شرکت‌های فعال معتبر در زمینه فروش پالت تراک است که می‌تواند متناسب با نیاز شما بهترین پالت تراک را در اختیارتان قرار دهد. همچنین درصورت نیاز شما را راهنمایی خواهد کرد تا مدل مناسب را انتخاب کنید.

 

شرکت قدیمی فروش لیفتراک

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495